DESTINE fanforum.
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Interview met nu.nl

Ga naar beneden 
+2
Micky
xRochelle_
6 plaatsers
AuteurBericht
xRochelle_

xRochelle_


Vrouw Aantal berichten : 469
Leeftijd : 30
Woonplaats : Volendam
Registration date : 21-05-09

Interview met nu.nl Empty
BerichtOnderwerp: Interview met nu.nl   Interview met nu.nl Emptyma jun 22, 2009 3:00 am

AMSTERDAM - Hun hippe, a-symmetrische kapsels doen een tweede Tokyo Hotel vermoeden, maar zelf streven de vijf heren van Destine ernaar om het Nederlandse antwoord op Fall Out Boy te worden.

Met hun poppy punkrock proberen ze op dan ook zo Amerikaans mogelijk te klinken, en single 'In Your Arms' is alvast een succes. Een optreden op Lowlands staat al in de planning, een album komt later dit jaar.

Jullie biografie meldt: ‘Destine is het Nederlandse antwoord op Fall Out Boy, Paramore en Simple Plan’. Toch duikt overal vooral de naam Tokyo Hotel op. Frustrerend?
Hubrecht: 'Ach, de bandleden van Tokyo Hotel hebben nu eenmaal een vergelijkbaar kapsel, dus ja, dan wordt de link al snel gelegd. Qua muziek komt het absoluut niet overeen. Nederlanders zijn best conservatief wat muziek betreft. Als je qua imago iets doet dat wat expressiever is, wordt het meteen gekoppeld aan bekendere bands met een vergelijkbare look.'

Jullie spelen poppy punk, of punky pop. Wat voert de boventoon?
Robin: Als je met punk bands als de Sex Pistols bedoelt, dan kies ik eerder voor pop. In het geval van The Backstreet Boys kies ik voor punk. Eigenlijk zitten we precies in het midden: we mengen de power van punk met de goede melodieën van pop.'

Even terug naar het begin. Jullie speelden aanvankelijk allemaal in andere bands en zijn samen Destine begonnen. Hoe ontstond dat?
Robin: 'Mijn band speelde ooit in Zeeland, en daar ontmoette ik een aantal van de huidige bandleden. Ik had allerlei liedjes geschreven die ik wilde uitvoeren, maar dan wel met een extreem ambitieuze en coole band. Met mensen die er keihard voor willen werken.'
Hubrecht: 'Binnen iedere band heb je wel mensen die er harder aan willen trekken dan anderen. Dat was bij ons allemaal zo, en dat klikt automatisch. Je trekt naar elkaar toe. Inmiddels wonen wij met z’n drieën in één huis.'

Wordt de muziek ook beter als je als band bij elkaar woont?
Hubrecht: 'Dat niet per definitie, maar het helpt wel om heel gefocust te zijn. Mits je het natuurlijk ook persoonlijk met elkaar kunt vinden. Als dat niet zo is kan het faliekant mis gaan. Bij ons was dat gelukkig niet het geval.'

Zaten jullie qua muziekstijl ook meteen op een lijn?
Robin: 'We zaten allemaal al in bands met een Californische punkrockstijl zoals Blink 182, The Offspring en Bad Religion. Dat is ook nu de basis van onze muziek, alleen maken wij een soort popversie van.'

Als je al alles samendoet, waarom is dan ook nog jullie hele leven te volgen op Destine tv? Privacy is niet een van jullie grootste prioriteiten?
Laurens: 'We kregen veel vragen van fans: 'Wat doen jullie in het dagelijks leven?' 'Wat voor kleur tandenborstel hebben jullie?' Toen zijn we maar gewoon alles gaan filmen zodat onze fans een kijkje kunnen nemen in ons leven. En ja, daar hoort ook drankmisbruik en rottigheid bij.'

We zien jullie zelfs in bad zitten. Nooit het idee gehad dat het iets te persoonlijk wordt?
Hubrecht: 'Nee, die lijn trekken we op zich wel. Als er dingen zijn die we niet willen laten zien dan doen we dat natuurlijk ook niet. We maken de afleveringen zelf.'

Jullie touren vaak door België, Duitsland, Frankrijk en Engeland. Wordt dat gewoon lekker ouderwets met een tourbusje de grens over?
Robin: 'We hebben inderdaad een eigen bus zodat we overal naar toe kunnen. Het busje is wel echt nét groot genoeg. Als je dat ding ziet dan denk je: 'Eh, oké, wat is dit voor iets?'
Hubrecht: 'Maar dat is nou juist de charme. Het geeft zo'n ultiem rock 'n roll-gevoel.'
Robin: 'Touren is gewoon een soort vakantie. En er gebeuren echt de gekste dingen.'

Vertel!
Robin: 'Een keer is Laurens naakt de auto uitgesprongen om door een file te rennen.'
Laurens: 'Ja, dat was in Glasgow. Het was superwarm, dus toen heb ik mijn kleren uitgetrokken en ben ik een stuk vooruit gaan rennen. Dat vonden mensen echt leuk. Vooral die bus met bejaarden, haha.'
Robin: 'De focus blijft natuurlijk op de muziek en niet op ‘doe maar zo idioot mogelijk’. Maar als de muziek en de show goed zijn, kunnen we best gek doen, ook op het podium.'

In Your Arms is nog maar net uit, maar speculaties over een nieuwe single doen nu al de ronde.
Robin: 'Klopt, de nieuwe single heet Stars. Het enige wat we daar vooralsnog over kunnen zeggen is dat we naar Sacramento vliegen voor opnames. In september gaan we trouwens weer naar Amerika, maar dan voor de opnames van het album.'

Het album laat dus nog even op zich wachten. Zijn er al wel andere dromen uitgekomen?

Laurens: 'Nou, een van mijn dromen gaat binnenkort in vervulling: we staan op Lowlands! Daar heb ik extreem veel zin in.'
Robin: 'Ik wilde graag in een uitverkochte Melkweg staan, en dat is gebeurd met Fall Out Boy.'
Hubrecht: 'Nog lang niet alle dromen zijn uitgekomen. Maar we moeten ze wel nu al de hele tijd bijstellen, en dat is natuurlijk absurd. Echt een luxeprobleem. Eigenlijk denken we iedere dag nog: wow!'

De vergelijking met Tokio Hotel vond ik wat minder, maar voor de rest is het een leuk interview ;D
Terug naar boven Ga naar beneden
Micky

Micky


Vrouw Aantal berichten : 42
Leeftijd : 36
Woonplaats : Tilburg
Registration date : 10-06-09

Interview met nu.nl Empty
BerichtOnderwerp: Re: Interview met nu.nl   Interview met nu.nl Emptyma jun 22, 2009 4:39 am

Leuk interview jah!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.mymodels.net/micky
Gast
Gast




Interview met nu.nl Empty
BerichtOnderwerp: Re: Interview met nu.nl   Interview met nu.nl Emptyma jun 22, 2009 5:01 am

haha, dat filmpje dat je laurens naakt uit de auto ziet springen is echt geniaal
Terug naar boven Ga naar beneden
MeikeMusic

MeikeMusic


Vrouw Aantal berichten : 3939
Leeftijd : 30
Woonplaats : Amstelveen
Registration date : 18-10-08

Interview met nu.nl Empty
BerichtOnderwerp: Re: Interview met nu.nl   Interview met nu.nl Emptyma jun 22, 2009 9:21 am

Deze had ik gelezen door twitter, maar hij is echt leuk ^^
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.meikelouise.hyves.nl/
Heleen
Admin
Heleen


Vrouw Aantal berichten : 1334
Leeftijd : 29
Woonplaats : Nijmegen
Registration date : 15-10-08

Interview met nu.nl Empty
BerichtOnderwerp: Re: Interview met nu.nl   Interview met nu.nl Emptyma jun 22, 2009 11:32 am

Ik heb niks tegen Tokio Hotel (helemaal niks x] Ben fan)
Maar ik kan bijna geen gelijkenissen vinden x]
Terug naar boven Ga naar beneden
http://hvddonck.hyves.nl
medstudent

medstudent


Vrouw Aantal berichten : 1461
Leeftijd : 35
Woonplaats : Almkerk
Registration date : 10-05-09

Interview met nu.nl Empty
BerichtOnderwerp: Re: Interview met nu.nl   Interview met nu.nl Emptyma jun 22, 2009 12:09 pm

inderdaad een erg leuk interview Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.myspace.com/hanneke_89
Judith

Judith


Vrouw Aantal berichten : 237
Leeftijd : 30
Woonplaats : Stein
Registration date : 19-06-09

Interview met nu.nl Empty
BerichtOnderwerp: Re: Interview met nu.nl   Interview met nu.nl Emptyma jun 22, 2009 1:39 pm

Jep, het is een leuk interview! =)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://judithrobot.hyves.nl/
Gesponsorde inhoud





Interview met nu.nl Empty
BerichtOnderwerp: Re: Interview met nu.nl   Interview met nu.nl Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Interview met nu.nl
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Oud interview met 3voor12 ^^
» Rupspop Interview
» 3FM interview Starsound
» Dutchscene interview
» Doe mee aan een interview met Destine!

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DESTINE fanforum. :: DESTINE. :: Interviews.-
Ga naar: