DESTINE fanforum.
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Chili con Fusion: De live coversensatie

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
MeikeMusic

MeikeMusic


Vrouw Aantal berichten : 3939
Leeftijd : 30
Woonplaats : Amstelveen
Registration date : 18-10-08

Chili con Fusion: De live coversensatie Empty
BerichtOnderwerp: Chili con Fusion: De live coversensatie   Chili con Fusion: De live coversensatie Emptywo jul 07, 2010 12:35 pm

Het is dan wel geen Destine, maar het gaat over Robin F, dus ik vind dat het hier ook thuis hoort :']

Als artiest moet je tegenwoordig al iets aparts doen om nog op te vallen. Nou, dat heeft Chili con Fusion toch zeker wel gedaan!

De band bestaat namelijk uit een gitarist, een drummer en… een DJ! Ze produceren dan ook (nog) geen eigen werk, maar maken mash-ups van hits uit alle hoeken uit de muziekwereld. Van rap tot drum ’n bass tot oude popsongs. Tijd om wat meer te weten te komen over Chili con Fusion. Robin Faas, drummer van de band, vertelt zijn verhaal.

“Chili con Fusion bestaat al sinds 2006, maar ik zit pas twee jaar bij de band. Daarvoor was het een jazz-achtig project van hem, totaal anders. Sinds anderhalf jaar maken we in deze formatie covers/mash-ups.”

Chili con Fusion: De live coversensatie 1012723913_5_4fc9

Een band met een DJ is een aparte combinatie…
“Om het aan anderen uit moet leggen, is wel erg moeilijk. Als je met een DJ speelt, verwachten mensen al gauw hele vage muziek. Ze denken dat het lastig zal zijn om naar te luisteren. Wij blijven echter heel erg in het midden. We maken gewoon toffe covers die gemakkelijk te herkennen zijn voor iedereen. Zoiets als wij nu doen, is er in Nederland eigenlijk nog niet. We zijn een soort live coversensatie, niet weer een standaard coverband waarvan er zoveel zijn. Gewoon toffe hooks, een toffe sound. Die zie je niet overal.”

Jullie muziek maakt veel indruk in clubs; de muziek is erg dansbaar. Hoe zit het met gewone optredens?
“Het zal lastig zijn om ons als hoofdact ergens op een podium te plaatsen, om dezelfde reden die jij noemt. Dan zou je een hele dansavond moeten organiseren. Zoiets als LOOS (in 013, red.) is dan wel heel makkelijk, dus dat doen we ook al. Bovendien is er steeds meer publiek voor dit soort muziek op festivals. Het wordt nu vooral geremd omdat ik nog veel optreed met Destine, maar als ik de tijd zou hebben, zou ik veel meer optreden met Chili con Fusion. Dan zouden we denk ik ook kunnen optreden op festivals.”

Jullie spelen nu alleen nog maar in Tilburg…
“De intentie is om ook buiten Tilburg te gaan spelen, maar we zitten nog in de beginfase van dit project. We hebben, denk ik, nog nooit meer dan vier uurtjes gerepeteerd voor een optreden. Zouden we dat wel doen, kunnen we veel meer. Als je maar vier keer per jaar in Tilburg speelt, is dat net wat te weinig om een band echt leven in te blazen. Het liefst zou ik heel het clubcircuit afgaan en op zomerfestivals op het dancepodium staan. We kunnen de mensen aangenaam verrassen met live-elementen binnen dance muziek.”

Biedt Tilburg genoeg voor kleine bands?
“Jazeker, je hebt hier (Heuvel) de Cul de Sac en de Studio zitten, hele toffe cafés. Die bieden je ook de plek om shows te spelen. Voor onze muziek is het wel wat moeilijker om een goed podium te vinden, want clubs hebben niet echt de ruimte voor een band. Daarnaast heb je natuurlijk 013, waar je kunt repeteren voor weinig geld. Daar is de kwaliteit van de apparatuur in de repetitieruimtes boven gemiddelde kwaliteit.

Als je dan groter wordt, moet je dan niet met eigen werk aan de slag?
“Het zullen altijd mash-ups blijven, maar zoals een DJ wel eens een oud nummer als basis neemt voor een eigen nummer, kunnen wij dat ook doen. Zodanig mixen met een nieuw ritme eronder dat het een heel nieuw nummer wordt. Als er dan zo weinig van het origineel overblijft, kan je het bijna als eigen werk zien. Op die manier is het toch ‘onze’ set.”

http://www.myspace.com/chilifusion
DJ/producer: Daniel Ortgiess
Drums/percussion: Robin Faas
Guitar: Igor Sekulovic

Ian Schram
www.tilburgisthuis.nl
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.meikelouise.hyves.nl/
Dominique

Dominique


Vrouw Aantal berichten : 169
Leeftijd : 28
Registration date : 11-06-10

Chili con Fusion: De live coversensatie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Chili con Fusion: De live coversensatie   Chili con Fusion: De live coversensatie Emptywo jul 07, 2010 1:48 pm

hahaha, cool! ik wist niet eens dat hij dat deed
Terug naar boven Ga naar beneden
http://twitter.com/#!/Dominique_U
 
Chili con Fusion: De live coversensatie
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DESTINE fanforum. :: DESTINE. :: Interviews.-
Ga naar: