DESTINE fanforum.
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 interview met mij voor in mijn tijdschrift voor CKV ;D

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Aagjuuh

Aagjuuh


Vrouw Aantal berichten : 17
Leeftijd : 33
Woonplaats : Horn
Registration date : 08-09-09

interview met mij voor in mijn tijdschrift voor CKV ;D Empty
BerichtOnderwerp: interview met mij voor in mijn tijdschrift voor CKV ;D   interview met mij voor in mijn tijdschrift voor CKV ;D Emptyzo jan 31, 2010 8:29 am

Stel jullie eens voor aan de lezers: (wie jullie zijn, welk instrument enzo.):
Hubrecht: Ik ben Hubrecht en ik speel gitaar en ik zing.
Laurens: Ik ben Laurens en ik speel toetsen en ik zing.
Robin F: Mijn naam is Robin (Faas) en ik drums.
Robin L: Ik heet Robin (van Loenen) en ik ben leadzanger en speel gitaar.
Tom: Ik ben Tom en ik speel bas.

1: Hoe zijn jullie op het idee gekomen om een band te beginnen?
We hebben eigenlijk allemaal vanaf toen we een jaartje of 14/15 waren in bandjes gespeeld, omdat we het leuk vonden om met vrienden muziek te maken. Zo hebben we elkaar allemaal via het punkrockcircuit leren kennen. Toen Robin L in 2006 een nieuwe band wilde beginnen, heeft hij ons benaderd of het ons cool leek om mee te doen. Dat zagen we allemaal wel zitten en zo zijn we Destine begonnen!

2: Hoe zijn jullie op de bandnaam Destine gekomen? En heeft het ook een speciale betekenis?
We vonden Destine een mooi woord en een mooi woordbeeld hebben, die dingen vinden we het belangrijkste bij een bandnaam.

3: Hoelang bestaat Destine al?
We hebben onze eerste EP ‘A Dozen Dreams’ uitgebracht in 2006, waarna we vanaf begin 2007 heel veel live zijn gaan spelen.

4: Wie is jullie voorbeeld in de muziekwereld? Zo ja wie en waarom.

We luisteren veel naar bands met een Amerikaanse sound. In Europa zijn dit er niet zo veel dus proberen wij ons daar mee te onderscheiden van de rest.

5: Waarom hebben jullie gekozen om punk - rockmuziek te maken?
Eigenlijk is dit nooit een keuze geweest, we hebben altijd de muziek gemaakt die we leuk vinden. Dat kan van tijd tot tijd een beetje veranderen, maar het blijft inderdaad altijd in de rock- of punkhoek.

6: Wat is jullie favoriete liedje/muziek?
Hubrecht: Remember When van There For Tomorrow.
Laurens: Give In van Sister Hazel.
Robin F: Fire Water Burn van Bloodhound Gang.
Robin L: Always Be van Jimmy Eat World
Tom: The Decline van NOFX

7: Waar vinden jullie een tour leuker in Nederland of in het buitenland?
Touren in Nederland is leuk omdat we dan veel bekenden zien, touren in het buitenland is leuk omdat je dan vaak heel veel avonturen meemaakt. En het is leuk om in het buitenland alles weer helemaal vanaf het begin op te moeten bouwen.

8: Waar vinden jullie het leuker om op te treden op een festival of in kleinere zaal?
Hubrecht vindt kleinere zalen leuker omdat dat wat persoonlijker is, en meestal komen mensen dan specifieker voor jou. Op een festiival is het publiek vaak wat algemener.

9: Jullie zijn een hechte groep maar, wat als er ruzie ontstaat. Hoe lossen jullie dat op?
Als je zo vaak met elkaar op pad bent en met elkaar in een kleine ruimte zit heb je altijd wel eens ruzie of een meningsverschil. Gelukkig zijn we er altijd wel goed in om dat zo snel mogelijk uit te praten, of om het even te laten rusten. Later komen we er dan altijd wel op terug en beseffen we dat het helemaal niet zo heftig was als we dachten maar dat het dan bijvoorbeeld vooral door stress of vermoeidheid kwam.

10: Wat is jullie grootste evenement geweest? en wat vonden jullie daar zo leuk aan?
De grootste show die we ooit hebben gespeeld is of Lowlands 2009, of de voorprogramma’s van Falll Out Boy en McFly. Het leuke aan grote shows is dat je in een klap heel veel mensen kan bereiken die je muziek nog niet kennen. Bij voorprogramma-shows is het publiek vaak erg enthousiast en dat maakt het echt leuk om op het podium te staan.

11: Wie is de ‘baas’ van de band?
Op creatief vlak komt Robin L vaak met het basisidee voor het liedje aan. Hij heeft dan een bepaald beeld bij dat liedje dus zijn aandeel in het nummer vinden we dan allemaal wel heel belangrijk. In de oefenruimte werken we het nummer dan helemaal uit en daar werken we gewoon democratisch als er iets besloten moet worden.

12: Waarom vinden jullie het zo belangrijk gepromoot te worden door fans?
Omdat fans minstens zo enthousiast zijn over je muziek dan jij zelf, en omdat onze tijd maar beperkt is. Wij hebben geen tijd om door het hele land bijvoorbeeld flyers uit te delen, dus als fans dat dan voor ons willen doen vinden we dat te gek!

13: Verdienen jullie genoeg met de band om rond te komen? Zo nee wat doen jullie er dan bij?
Alles wat we met de band verdienen investeren we ook weer in de band, zodat alles de band weer ten goede komt. Naast de band hebben we verschillende baantjes zoals grafisch vormgever, producer van andere bands en gitaarleraar.

14: Hoe zijn jullie bij de producer James Paul Wisner gekomen?
We hebben een lijstje gemaakt met onze favoriete producers ter wereld, en deze simpelweg via myspace of email een bericht gestuurd met of ze met ons zouden willen werken. Wonder boven wonder kregen we in no-time van een aantal producers een positief antwoord terug. James Paul Wisner was uit deze producers onze favoriet. We zijn nog steeds super blij dat we voor hem hebben gekozen en genieten er erg van om nu weer met hem te mogen werken.

15: Hoe zijn jullie er op gekomen om DestineTV te beginnen?
We kregen regelmatig vragen van mensen wat we nou allemaal in het dagelijks leven deden of hoe het is om in een band te zitten, hoe dat nou allemaal gaat. Dus leek het ons leuk omdat aan de buitenwereld te laten zien. Het is verder een leuk middel om mensen betrokken te houden bij je band.

16: Zetten jullie DestineTV zelf inelkaar of laten jullie dat doen?
Laurens en Hubrecht filmen alles, Laurens monteert alles zelf. Daar gaat flink wat werk in zitten maar dat vinden we zeker de moeite waard.




yeah, en ja het tijdschrift is echt afgedrukt, 1 exemplaar voor Destine zelf. 5 Maart ga ik het ze overhandigen na het concert als dank voor hun medewerking ;D
Terug naar boven Ga naar beneden
 
interview met mij voor in mijn tijdschrift voor CKV ;D
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Interview met nu.nl
» Oud interview met 3voor12 ^^
» Rupspop Interview
» 3FM interview Starsound
» Dutchscene interview

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DESTINE fanforum. :: DESTINE. :: Interviews.-
Ga naar: